مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 14:002023-02-13اقتصادي

اوراسیا می تواند راهی برای خنثی کردن تحریم ها باشد


رییس اتاق بازرگانی تهران می گوید با پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا می توان انتظار داشت که مسیری تازه برای خنثی کردن یا دور زدن تحریم ها فراهم شود هر چند برای استفاده از تمام فرصت ها باید مقدمات لازم را فراهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود خوانساری در نشست دیپلماسی ایران و اوراسیا اظهار کرد: منطقه اوراسیا از نظر جغرافیایی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارد و یکی از اصلی ترین گذرگاه های اتصال اقتصاد آسیا به اروپا محسوب می شود.

همچنین کشورهای این منطقه می تواند برای ما نیز از اهمیت تجاری قابل قبولی برخوردار باشد.

وی با اشاره به افزایش تجارت مشترک ایران با اعضای این اتحادیه در سال 2022 میلادی بیان کرد: این که تجارت ما به بیش از پنج میلیارد دلار رسیده نشان از ظرفیتی دارد که می توان در این حوزه به کار گرفت.

ما برای کشورهای اوراسیا نیز ظرفیت بسیار مطلوبی داریم که می تواند اتصال آنها به خلیج فارس و دریای آزاد در این منطقه را فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که برای استفاده حداکثری از ظرفیت های تجارت مشترک باید مقدمات لازم فراهم شود تشریح کرد: در حوزه هایی مانند حمل و نقل نیاز به بهبود شرایط داریم از سویی دیگر در نقل و انتقال پول نیز باید دو طرف به استانداردهای مشترک برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراسیا می تواند راهی برای خنثی کردن تحریم ها باشد

اوراسیا می تواند راهی برای خنثی کردن تحریم ها باشد