مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 13:402023-02-13سياسي

وضعیت ایران در انتشار مقالات پراستناد


در شرایط کنونی که تولید علم برای یک کشور قدرت محسوب می شود، بررسی عملکرد علمی از نظر کمی و کیفی در هر حوزه و توجه به نقاط ضعف و قوت به منظور ارتقاء سطح علمی، - مسئله مورد توجه کشورهاست.

بر اساس این پژوهش، یکی از مهمترین نمودهای عینی بروندادهای علمی یک کشور، مقالات علمی نوشته شده توسط پژوهشگران آن است که از کیفیت و اثرگذاری بالایی در یک حوزه علمی برخورداراند.

محققان در پژوهشی با عنوان پیشرفت علمی کشور با نگاهی به انتشار مقالات علمی پراستناد آورده اند که تولیدات علمی منتشر شده در نشریات معتبر، در پایگاه های استنادی نظیر پایگاه وب علوم یا اسکوپوس نمایه شده و در معرض دید و استفاده پژوهشگران از سراسر دنیا قرار می گیرند.

این پژوهش توسط طاهره بشیری دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، محمدامین عرفان منش و امیررضا اصنافی، استادیاران علم اطلاعات و دانش شناسی انجام شده که نشان می دهد تعداد مقالات علمی نمایه شده در چنین پایگاه هایی باعث افزایش رویت پذیری، استفاده از مقالات و افزایش تعداد استنادات آن ها خواهد بود.

مطالعات زیادی نشان داده است که رشد علمی کشور در سال های اخیر از نظر تعداد مقالات منتشر شده در رشته های مختلف علمی در سطح بین المللی بسیار چشمگیر بوده است، اما همواره این سوال مطرح است که آیا رشد کمی فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ایران در انتشار مقالات پراستناد

وضعیت ایران در انتشار مقالات پراستناد