مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-13فرهنگي

جشنواره سیزدهم اصفهان در ایستگاه پایانی/ تشویق های بی وقفه برای «غریب»


انه شامگاه یکشنبه در آخرین روز از جشنواره فیلم فجر اصفهان به تماشای سه فیلم متفاوت حول محور دفاع مقدس نشستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، شب گذشته، جشنواره فیلم فجر اصفهان در آخرین ایستگاه خود به اکران سه فیلم غریب ، اتاقک گلی و گل های باوارده برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه رسید.

    طعم دیدن پرافتخارترین فیلم جشنواره چهل و یکم البته دیدن فیلم بعد از برگزاری اختتامیه و مشخص شدن برندگان سیمرغ های بلورین هم طعم دیگری داشت.

غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی نخستین فیلمی بود که شب گذشته روی پرده سینما رفت، فیلمی که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر موفق شده بود جایزه سرباز را از آن خود کند، فیلم برگزیده بخش مقاومت شود و پردیس پورعابدینی از این فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر زن را به دست بیاورد.

داستان غریب یک هفته بعد از مفقود شدن احمد متوسلیان در سال 58 آغاز می شود، این فیلم وقایع کردستان در سال های 58 و 59 را به تصویر می کشد، دورانی که شهید محمد بروجردی به عنوان فرمانده سپاه در غرب کشور حضور داشت.

  لطیفی که فیلم روز سوم را نیز کارگردانی کرده بود، سعی دارد در این فیلم مجاهدت و ایثار شهید بروجردی را به مخاطب نشان دهد و زوایای شخصیتی مسیح کردستان را که به دفاع از مردم کردستان در مقابل ضدانقلاب می پردازد، به خوبی نمایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره سیزدهم اصفهان در ایستگاه پایانی/ تشویق های بی وقفه برای «غریب»

جشنواره سیزدهم اصفهان در ایستگاه پایانی/ تشویق های بی وقفه برای «غریب»