مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-13اقتصادي

صادرات ایران به عراق بدون وقفه ادامه دارد/ رشد 23 درصدی صادرات


با توجه به انتشار اخباری در خصوص ایجاد اختلال و توقف در روند صادرات از کشورمان به عراق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن تکذیب اینگونه اخبار از تداوم صادرات به عراق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، یحیی آل اسحاق با اشاره به کاهش ارزش دینار عراق در برابر دلار طی چند ماه گذشته و رشد نرخ تورم در عراق، اظهار کرد: بانک مرکزی این کشور برای حفظ قدرت دینار و همچنین مدیریت بازار ارز عراق و جلوگیری از پولشویی از طریق بانک های این کشور اقدام به وضع و ابلاغ دستورالعمل هایی کرده است که شامل مبادلات ارزی این کشور با کلیه کشورها بوده و به هیچ وجه اختصاص به روابط تجاری با ایران یا ممنوعیت واردات کالا از طریق کشورمان ندارد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: اخیراً هم کابینه عراق پیشنهاد بانک مرکزی این کشور برای تغییر نرخ برابری دینار / دلار به ازای 1300 دینار در برابر دلار را تأیید کرده است.

این اقدام سبب شد تا بلافاصله در بازار آزاد عراق یک دلار از 1690 دینار به 1500 دینار برسد و قیمت فروش دلار روند نزولی پیش گرفته است.

آل اسحاق با اشاره به روند رو به گسترش تجارت ایران و عراق طی سالیان اخیر، گفت: برخی اتفاقات همانند پاندمی کرونا توانسته بود بر تجارت با کشور عراق به صورت مقطعی تأثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ایران به عراق بدون وقفه ادامه دارد/ رشد 23 درصدی صادرات

صادرات ایران به عراق بدون وقفه ادامه دارد/ رشد 23 درصدی صادرات