مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 09:052023-02-13بين الملل

پیشتازی ایران در تولید علم سلول بنیادی در منطقه


بر اساس آخرین آمار ستاد سلول ایران در جایگاه سیزدهم تولید علم سلول بنیادی قرار دارد و در منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازقرار داده، رشد کشور بر اساس تولید علم این حوزه در جهان رتبه 13 و رتبه اول در منطقه را به خود اختصاص داده است.

همچنین حوزه سلول بنیادی در منطقه رتبه ای بالاتر از کشورهای ترکیه، رژیم اشغالگر قدس و سایر کشورهای خاورمیانه را از نظر تولید علم در زمینه سلول بنیادی و پزشکی بازساختی دارد.

در این حوزه حمایتهایی در زمینه افزایش تعداد مراکز سلول درمانی، افزایش تعداد پیوند سلولهای بنیادی خونساز، افزایش شرکتهای دانش بنیان صورت گرفته است و جایگاه کشور در زمینه تولید محصولات ژن درمانی، سلول درمانی و مهندسی بافت رتبه 6 و در سطح جهانی بالاتر از چین، هند و استرالیا است.

بر اساس آخرین آمار ستاد سلولهای بنیادی، در حال حاضر 20 مرکز سلول درمانی فعال در زمینه پیوند سلول های بنیادی خونساز در کشور فعالیت می کنند ضمن اینکه تعداد پیوند سلول های بنیادی خونساز به بیش از 1300 مورد در سال رسیده است.

علاوه بر اینها، 10 مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور راه اندازی شده است.

از دیگر مواردی که در بررسی حوزه سلول بنیادی مورد توجه قرار گرفته افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان است که در حال حاضر بیش از 200 شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی ایران در تولید علم سلول بنیادی در منطقه

پیشتازی ایران در تولید علم سلول بنیادی در منطقه