مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 08:402023-02-13پزشكي

انتشار مقاله محققان دانشگاه تهران در مجله وابسته به دانشگاه کمبریج


پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در یک مقاله منتشر شده در مجله وابسته به دانشگاه کمبریج، از رمز و رازهای الیگومرهای پروتیینی پرده برداشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی اکبر موسوی موحدی، رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در این باره گفت: تغییر سبک زندگی در دنیای امروز، تنش و استرس های مختلفی بر سلامت فردی و اجتماعی انسان ها تحمیل کرده و موجب گسترش روزافزون شمار مبتلایان به بیماری های صنعتی نظیر دیابت و سرطان شده است.

مطالعات بسیاری بر نقش اساسی تولید و رهاسازی رادیکال های آزاد در نتیجه این تنش ها در بروز بیماری ها مهر تایید زده اند.

هر چند که نظام آفرینش، سازوکارهای لازم برای مقابله با چنین تنش هایی را با ایجاد تعادل در بدن موجودات زنده تا آستانه مشخصی فراهم کرده است، با این وجود، افزایش چشمگیر تنش ها در زندگی صنعتی امروز، تعادل ایجاد شده را به سود تجمع رادیکال های آزاد در بدن سوق می دهد که می تواند تغییرات نامطلوبی را بر ساختار و عملکرد مولکول های زیستی از جمله پروتیین ها تحمیل کند.

وی با یادآوری اینکه ریشه مولکولی استرس و یا تنش، ناظر به موضوع تجمع رادیکال های آزاد غیرمتعادل است که موجب تغییرات ساختاری و ناپایدار شدن پروتیین ها، خارج شدن از حالت طبیعی، قرار گرفتن آنها در مسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله محققان دانشگاه تهران در مجله وابسته به دانشگاه کمبریج

انتشار مقاله محققان دانشگاه تهران در مجله وابسته به دانشگاه کمبریج