مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 21:002023-02-12اجتماعي

تخریب محیط زیست از پیامدهای مخرب استخراج معادن است


مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت: استخراج و بهره برداری بی رویه از معادن و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی در بسیاری موارد منجر به تخریب محیط زیست می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، اقبال حمیدی در جلسه شورای معادن استان کردستان، با اشاره به اینکه معادن استان کردستان یکی از پتانسیل های توسعه استان محسوب می شود اظهار کرد: استخراج و بهره برداری از معادن در برخی موارد سبب تخریب محیط زیست، از بین رفتن سطح زیرکشت و زهکشی زمین می شود.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از معادن در شهرستان قروه آسیب جدی به زیرساخت های جاده وارد کرده و منجر به ایجاد ترافیک در جاده های این شهرستان شده است، بر واریز یک درصدی فروش معادن به خزانه معین استان در راستای جبران خسارت های زیست محیطی تاکید کرد.

  وی یادآور شد: در خصوص صنعت آلاینده دستورالعمل ماده (27) لحاظ نشده است در صورت اجرای این دستورالعمل صنایعی مانند زرکوه و کاشی کسری که در لیست آلایندگی قرار داشته باشند مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

12 درصد حقوقات دولتی تا پایان سال جاری وصول شود مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: تا پایان سال جاری 12 درصد حقوقات دولتی  پرداخت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب محیط زیست از پیامدهای مخرب استخراج معادن است

تخریب محیط زیست از پیامدهای مخرب استخراج معادن است