مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 20:352023-02-12اقتصادي

پیاده سازی نظام نوآوری در بخش کشاورزی


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پیاده سازی نظام نوآوری در بخش کشاورزی در راستای تحقق الگوی کشت محصولات کشاورزی مدنظر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهره گرفت.

خیام نیکویی اردبیل را با توجه به داشتن ظرفیت های زراعی در شمال استان استانی زرخیز دانست و بیان کرد: اردبیل محور کشاورزی و قطب اصلی تولید بذر در کشور است که باید بیش از این در راستای ارتقای این چهره تلاش کرد.

وی شاخص زمین های زراعی در کشور را 52 درصد و در اردبیل 65 درصد اعلام و تصریح کرد: در طرح جهش دیمزارها اردبیل باید جزو استان های پیشرو باشد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی سناریوهای طراحی شده برای اجرای سند الگوی کشت محصولات کشاورزی را یادآور شد و بیان کرد: ارتقای 15 درصدی تولید محصولات کشاورزی در سال 1406، کاهش 18 درصدی مصرف آب، خودکفایی در تأمین انرژی و … از نتایج مورد انتظار اجرای الگوی کشت تا پایان برنامه هفتم توسعه است.

خیام نیکویی اجرای الگوی کشت گیاهان زراعی در سال زراعی جاری مبتنی بر طراحی برای سال پایه در شرایط واقع بینانه را یادآور شد و افزود: کاهش آب مصرفی خالص و ناخالص، حفظ و ارتقای تولید با الگوی مصرف فعلی، افزایش ضریب نفوذ دانش با ارتقای عملکرد در هکتار و کاهش ضایعات و حفظ و ارتقای شاخص های اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده سازی نظام نوآوری در بخش کشاورزی

پیاده سازی نظام نوآوری در بخش کشاورزی