مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 18:412023-02-12اقتصادي

چگونه مصرف نان کامل سلامت ما را افزایش می دهد؟


نان، قوت اصلی اکثر مردم جامعه است، بسیاری از ما هر روز یا دست کم چند روز هفته از نان استفاده می کنیم و نان خوب بخش عمده ای از نیازهای انرژی، پروتیین و آهن بدن را تامین می کند و به همین خاطر شناخت بهترین نوع نان بسیار اهمیت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بر اساس شیوه نامه های رژیمی مربوط به سال های 2015 تا 2020 میلادی، دست کم 50 درصد از غلات مصرفی روزانه باید از نوع غلات کامل باشند.

بررسی های انجام شده در ایران نشان می دهد که مردم نان کامل را کمتر و نان سفید را بیشتر مصرف می کنند، درحالی که نان کامل مانند سنگک نسبت به نان های تهیه شده با آرد سفید مانند لواش از ارزش تغذیه ای بالاتری برخوردار است و بخش مهمی از آهن موردنیاز روزانه افراد از طریق نان تامین می شود، مشروط به آنکه زمان ماندگاری خمیر برای انجام تخمیر، کافی باشد.

در سالیان گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات بسیار زیادی برای گسترش میزان استفاده از نان کامل و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین مردم استان فارس انجام داده است.

با این حال نیاز است که این اقدامات در سطح گسترده تری انجام گیرد که این امر، نیازمند استقبال مردم از مصرف نان کامل است.

ویژگی های نان کامل  نان هایی که با آرد کامل تهیه شده، رنگ تیره تری دارند و خوب است بدانیم تغییر رنگ در این نوع نان به دلیل افت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه مصرف نان کامل سلامت ما را افزایش می دهد؟

چگونه مصرف نان کامل سلامت ما را افزایش می دهد؟