مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 17:092023-02-12پزشكي

تشخیص و غربالگری 3 نوع سرطان در ساوه به صورت رایگان انجام می شود


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در شهرستان ساوه در تمامی مراکز و پایگاه های سلامت شهری و روستایی، حسب دستورالعمل ملی سرطان، تشخیص و غربالگری سه سرطان شایع پستان، - مجتبی ذکایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه طبق بررسی ها بالغ بر یک سوم موارد سرطان به شرط تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری است اظهار کرد: در شهرستان ساوه در تمامی مراکز و پایگاه های سلامت شهری و روستایی، حسب دستورالعمل ملی سرطان، تشخیص و غربالگری سه سرطان شایع پستان، سرویکس و کولورکتال به صورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: در مراکز ساوه ارزیابی و معاینه در غربالگری سرطان برست برای زنان 30 تا 69 سال، ارزیابی و انجام تست پاپ اسمیر در غربالگری سرطان سرویکس برای زنان 30 تا 59 سال و ارزیابی و انجام تست فیت در غربالگری سرطان کولورکتال برای گروه سنی 50 تا 69 سال به صورت رایگان انجام می شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در سایر گروه های سنی نیز به شرط داشتن سابقه خانوادگی یا علائم خطر غربالگری های سرطان برست و سرویکس و کولورکتال تست های مذکور صورت می گیرد.

به گفته ذکایی آموزش اصول خودمراقبتی و راه های پیشگیری از سرطان به صورت دوره ای در مراکز و پایگاه های سلامت برای رابطین سلامت و گروه های آسیب پذیر برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص و غربالگری 3 نوع سرطان در ساوه به صورت رایگان انجام می شود

تشخیص و غربالگری 3 نوع سرطان در ساوه به صورت رایگان انجام می شود