مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 14:452023-02-12بين الملل

آیا چین به ابرقدرت فناوری جهان تبدیل خواهد شد؟


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از این پایگاه خبری، در جهان امروز فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، اتوماسیون، رباتیک، فناوری کوانتومی و همچنین فناوری فضایی به طور کلی فرصت های استثنایی را برای دولت ها فراهم کرده است و به نوعی میدان .

- تارنمای نشنال اینترست روز یکشنبه در گزارشی به رشد روز افزون فناوری های نوین در چین اشاره کرده است و می نویسد واشنگتن می کوشد از طرق مختلف پکن را به چالش بکشد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از این پایگاه خبری، در جهان امروز فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، اتوماسیون، رباتیک، فناوری کوانتومی و همچنین فناوری فضایی به طور کلی فرصت های استثنایی را برای دولت ها فراهم کرده است و به نوعی میدان رقابت قدرت های جهانی را شکل می دهد.

بر اساس این گزارش، چین با جذب سرمایه گذاری و اتخاذ سیاست های جدید در این زمینه در حال فعالیت است و به نوعی توجهات جهانی را به خود جلب کرده است.

به عبارت دیگر، چین در حال تبدیل شدن به یک قدرت مخالف غیر قابل انکار در برابر آمریکا در زمینه فناوری های نوین است.

چین قصد دارد با استفاده از فرصت های سیاسی، اقتصادی، نظامی و تجاری که از سوی فناوری های نوین برای خود فراهم کرده است، به رهبری جهانی در زمینه فن آوری های نوین تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا چین به ابرقدرت فناوری جهان تبدیل خواهد شد؟

آیا چین به ابرقدرت فناوری جهان تبدیل خواهد شد؟