مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 13:352023-02-12اجتماعي

شاعری که وطن را بیشتر از جانش دوست داشت


یک بار در جمعی گفت اگر روزی اشعارم را ورق زدید و یا خاطرم در گوشه ای از ذهنتان آمد بگویید مردی بود که وطنش را بیشتر از جانش دوست داشت.

- خبرگزاری فارس_مراغه؛ کتایون حمیدی: ‎ساغلیغیمدا منی یاد ائت اخـــــــوی/ من اولندن سورا جئرما یَخَـــــوی ساغلیغیمدا منی دیندیر دیلیلــــن/گلمه ترحیمیمه تاج و گولیلــــن ساغلیغیمدا الیوی چک باشیمـــا/یاخما بورنون زئلئغن باش داشیمـــا تا وارام اوزمه الیمدن، الیـــوی/ نه قرا گی؛ نه اوزاد سقلیـــوی اینها اشعار میرزا حسین کریمی مراغه ای است همان میرزای معروفی که ادیب بود، طناز بود، شاعر بود و در یک کلمه افتخار آذربایجان و ایران.

  ‎ او خالق رنگارنگ بود، رنگارنگی که در هر ورقش حرف تازه ای است نه برای نسل گذشته بلکه برای نسل فعلی و آتی؛ میرزای ما دغدغه مند بود و هر دغدغه ی جامعه را با لسان طنز بیان می کرد.

او پُر از حرف بود و فقط یک گوش می خواست تا بنشیند پای حرفایش و از خنده روده بر شود؛ میرزا حسین یک موضوع تراژدی را جوری تبدیل به کمدی می کرد که به جای اشک غصه، اشک شادی در چشمان مخاطبش می آورد.

  ‎ امروز نامی در تاریخ ثبت شد؛ به راستس زندگی، شعر بلندی است که گاهی شاعر واژگان را پی ترتیب قوافی به هم می ریزد یا به تدبیر معانی به هم می چیند، برای تشییع پیکرش راهی مراغه می شوم در مسیر به ویس مصاحبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعری که وطن را بیشتر از جانش دوست داشت

شاعری که وطن را بیشتر از جانش دوست داشت