مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 13:152023-02-12دانش

وزارت علوم مصوبات هیأت امنا را بازبینی کند


حسابرس کل آموزش عالی دیوان محاسبات کشور خواستار تأسیس نهادی در وزارت علوم شد که مصوبات هیأت امنا را بازبینی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر حیدری صبح امروز در نشست مدیران حقوقی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، بزرگ ترین آسیب را مجوز طلایی قانونگذار به دانشگاه ها یعنی قانون احکام دائمی دانست و گفت: این قانون مجوزی به دانشگاه داد تا خود را از قید و بند قوانین دولتی آزاد کنند.

وی ادامه داد: اما استفاده نادرست از این قانون باعث شده در مجلس و دستگاه های دولتی این نگاه عوض شود و طرحی در حال اجراست که برخی دانشگاه ها و بخش ها را از شمول قانون احکام دائم خارج کند.

حیدری پیشانی رشد و توانمندی هر کشوری را در دانشگاه ها دانست و افزود: دلیل تدوین و ابلاغ ماده احکام قانون دائم این بود که دانشگاه ها مستقل از دولت باشند ولی دانشگاه ها و معاونان حقوقی از این زمینه استفاده نکردند و بیشتر مصوبات فردی را تصویب کردند.

وی با اشاره به جز 2 تبصره 2 قانون بودجه سال گذشته یعنی همسازی سازی حقوق گفت: قرار بود این بخش از مازاد اموال فروش رفته تأمین شود ولی اتفاق نیفتاد، بنابراین حقی را ایجاد کردیم که بسیاری مواد قانونی آن رعایت نشد و حتی تبصره بودجه رعایت نشد و در نتیجه پرونده های زیادی در دیوان عدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت علوم مصوبات هیأت امنا را بازبینی کند

وزارت علوم مصوبات هیأت امنا را بازبینی کند