مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-12سياسي

ایران پس از انقلاب اسلامی؛ کشوری که در اردوگاه مقاومت تنها نیست


ایران پس از گذشت 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی، توانسته با پشت سر گذراندن بحران های مختلف و تحریم های شدید غرب، از جایگاه خود به عنوان یک قدرت مطرح، - الکساندر کنیازف  محقق و تحلیلگر مسائل سیاسی مرکز مطالعات اوراسیا در دانشکده روابط خارجی روسیه زیر نظر وزارت امور خارجه روسیه و استاد دانشگاه سنت پترزبورگ در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، گفت ایران علیرغم بیش از 4 دهه تحریم های شدید توانسته از موقعیت خود به عنوان یک قدرت دفاع کرده نفوذش را در منطقه گسترش دهد.

در این یادداشت آمده است: پس از گذشت 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، واضح است که این انقلاب اکنون به یک رویداد تاریخ جهانی تبدیل شده است، رویدادی در مقیاس کل بشریت، زمانی که بشریت به عنوان یک کل یا یکی از نیروهای محرک توسعه کره زمین در نظر گرفته می شود.

در عین حال، انقلاب اسلامی یک واقعه تاریخی یکباره نیست، بلکه باید آن را همیشگی، روندی مستمر و یکی از ویژگی های بنیادین حکومت اسلامی و به طور کلی نظام سیاسی موجود در ایران دانست.

استقرار دولت جمهوری اسلامی در ایران در سال 1979 را نیز باید به عنوان اشتیاق به ایجاد چنین مدل اقتصادی-اجتماعی در نظر گرفت که ویژگی های ملی و مذهبی را که مجموعاً یک عامل قدرتمند تمدنی را تشکیل می دهند، در بر گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران پس از انقلاب اسلامی؛ کشوری که در اردوگاه مقاومت تنها نیست

ایران پس از انقلاب اسلامی؛ کشوری که در اردوگاه مقاومت تنها نیست