مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:402023-02-12بين الملل

صربستان: به زودی چاره ای جز تحریم روسیه نخواهیم داشت


رییس جمهور صربستان می گوید که زمان به سرعت در حال سپری شدن است و این کشور جز تسلیم شدن مقابل خواسته غرب برای تحریم دوست دیرینه این کشور یعنی روسیه، - دیگر هیچ چاره ای نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربستان با اشاره به فشار غرب بر این کشور برای پیروی از تحریم های اعمال شده علیه مسکو، گفت که لحظه تسلیم شدن صربستان مقابل درخواست های غرب برای تحریم روسیه که وی آن را دوست دیرینه بلگراد خواند، در حال نزدیک شدن است.

ووچیچ با اشاره به اینکه انتظار دارد طی 6 ماه آتی، جنگ اوکراین به شدت تشدید شود، گفت: نبردی که تا امروز جریان داشته، در مقایسه با آنچه در انتظارمان است، تقریبا هیچی نیست.

وی افزود: این شرایط کشور ما را تحت الشعاع قرار خواهد زیرا فشارها بر بلگراد از حیث روابط با روسیه، دو یا سه برابر افزایش خواهد یافت، هرچند تاکنون هم این فشارها بسیار شدید بوده است.

اتحادیه اروپا برای الحاق صربستان به این بلوک، دو شرط اصلی تعیین کرده است: تحریم روسیه به دلیل آغاز عملیات نظامی در اوکراین و به رسمیت شناختن استقلال منطقه تجزیه طلب کوزوو.

ووچیچ که ماه هاست هر دو درخواست بروکسل را رد کرده، حالا می گوید که زمان تن دادن صربستان به خواسته های اتحادیه اروپا سرانجام فرا می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صربستان: به زودی چاره ای جز تحریم روسیه نخواهیم داشت

صربستان: به زودی چاره ای جز تحریم روسیه نخواهیم داشت