مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:152023-02-12بين الملل

انتقادها از طالبانی به دلیل «قدس کردستان» خواندن کرکوک


اظهارات اخیر رهبر حزب اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق درباره شهر کرکوک و «قدس کردستان» خواندن این شهر توسط وی، انتقادهای شدید عرب های این شهر را به همراه داشته است.

- اظهارات اخیر رهبر حزب اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق درباره شهر کرکوک و قدس کردستان خواندن این شهر توسط وی، انتقادهای شدید عرب های این شهر را به همراه داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، شورای یکپارچه عربی کرکوک در بیانیه ای در واکنش به اظهارات بافل طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد: هر از چند گاهی برخی از رهبران احزاب کرد سعی می کنند با سخنرانی های ناسیونالیستی احساسات مردم را تحریک کنند و با شعارهایی که باعث ایجاد تفرقه در بین اجزای کرکوک می شود، برای خود مخاطب جلب کنند.

در این بیانیه آمده است: این گونه گفتمان های شوونیستی نشان می دهد کسانی که آن را ترویج می کنند، ذهنیت ملی افراطی خود را تغییر نداده اند و نمی توانند در ایده عراق یکپارچه ادغام شوند که حقوق همه اقلیت ها را تضمین کرده و اعراب 85 درصد آن را تشکیل می دهند.

این شورا در ادامه بیانیه خود افزود: ما در شورای یکپارچه عربی کرکوک مخالفت خود را با این شعارهای نژادپرستانه اعلام می کنیم که در اصل هدف آن حذف سایرین در استان کرکوک است و نتایج آن بازگشت به عقب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقادها از طالبانی به دلیل «قدس کردستان» خواندن کرکوک

انتقادها از طالبانی به دلیل «قدس کردستان» خواندن کرکوک