مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-12سياسي

دهن کجی آشکار اداره کل میراث خوزستان به قانون و هویت اسلامی اهواز


با وجود نقض مقررات و مخالفت شدید مردم اهواز و به ویژه جامعه روحانیت به ثبت شهر اهواز تحت عنوان «شهر ملی مینای صبی» اما اداره کل میراث فرهنگی خوزستان امسال غرفه خود را با این عنوان در محل نمایشگاه گردشگری در تهران راه اندازی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، آذر ماه سال گذشته بود که شهروندان اهوازی با ثبت کمپینی با عنوان درخواست ابطال حکم ثبت اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری صبی خواستار لغو این حکم توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان شدند.

منتقدان می گویند از بین صنایع دستی و موارد مختلف اگر اصرار دارند میناکاری را به عنوان نماد اهواز معرفی کنند باز هم قابل قبول است اما محدود کردن آن به یک اقلیت مذهبی صحیح نیست زیرا مسلمانان هم از سالیان دور در این حرفه مشغول هستند.

همچنین در جریان مخالفت ها با این اقدام تحریک آمیز اداره کل میراث، فعالیت یک جریان انحرافی که با برخی افراد در اداره کل ارتباط تنگاتنگ دارد واکنش برانگیز شد و این جریان به عنوان پشت صحنه نمادسازی های انحرافی معرفی شده است.

حکم اهواز شهر ملی مینای صبی ثبت نشده است  مسئول رسانه وزارت میراث فرهنگی در واکنش به این عنوان گفته بود: عده ای فعال فرهنگی پیگیر این حکم بودند که اداره کل با آن ها همراهی کرد از طرفی برای این اینکه حکمی مورد تایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهن کجی آشکار اداره کل میراث خوزستان به قانون و هویت اسلامی اهواز

دهن کجی آشکار اداره کل میراث خوزستان به قانون و هویت اسلامی اهواز