مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-12بين الملل

تشدید اختلافات در شورای ریاستی یمن پیش از نخستین سالگرد تاسیس


منابع آگاه از تشدید دایره اختلافات در داخل «شورای ریاستی یمن» که در چارچوب فرار رو به جلوی ائتلاف سعودی در جنگ یمن کمتر از یک سال پیش تاسیس شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اردوگاه موسوم به مشروعیت یمن شاهد بازگشت تنش های سیاسی و نظامی به دلیل آنچه برخی آن  را از سرگیری فعالیت جنبش اخوان المسلمین با هدف دامن زدن به اختلافات و بهره برداری از وضعیت سردرگمی ایجاد شده، می دانند، است.

  منابع آگاه یمن ادعا می کنند که جریان اخوانی وابسته به دوحه در اردوگاه موسوم به مشروعیت یمن، فعالیت خود را در برخی استانهای تحت کنترل خود در راستای تشدید شرایط، از سرگرفته اند.

روزنامه العرب چاپ لندن، با اشاره به این موضوع نوشت: به اعتقاد ناظران، این جریان به دنبال گسترش دایره تنش های سیاسی، رسانه ای و نظامی در حضرموت، المهره و سقطری و سازماندهی فعالیت هایی در عدن، تعز و مأرب با هدف سردرگمی اردوگاه مشروعیت و نمایان ساختن نقاط اختلاف بین اجزا و نیروهای سیاسی مخالف حوثی ها است .

فعالان یمنی، ابراهیم حیدان وزیر کشور در شورای ریاستی یمن وابسته یه اخوان المسلمین را متهم می کنند که با سوء استفاده از جایگاه خود انتصاباتی غیر توافقی برای تشدید صحنه یمن در مناطق تحت کنترل این شورا، انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اختلافات در شورای ریاستی یمن پیش از نخستین سالگرد تاسیس

تشدید اختلافات در شورای ریاستی یمن پیش از نخستین سالگرد تاسیس