مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:352023-02-12اقتصادي

ابلاغ بسته 19 بندی تشویقی نوسازی بافت های فرسوده از سوی وزیر راه به استانداران


وزیر راه و شهرسازی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت های لازم از ساکنان، سازندگان و انبوه سازان را در 19 بند به استانداران ابلاغ کرد و این مصوبات را فرصتی برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی پایدار در کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز، بسته تشویقی شهرسازانه 19 بندی را درخصوص سیاستهای تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافتها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ کرد.

مصوبات ابلاغی دارای ویژگی های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف پذیری در ضوابط استقرار کاربری ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

همچنین گره گشایی در صدور پروانه برای پلاک های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحد ها، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر این مصوبات ابلاغی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ بسته 19 بندی تشویقی نوسازی بافت های فرسوده از سوی وزیر راه به استانداران

ابلاغ بسته 19 بندی تشویقی نوسازی بافت های فرسوده از سوی وزیر راه به استانداران