مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:312023-02-12اقتصادي

مدیریت کلان هوشمند برای کشت و برآورد نیازها برای 5 محصول استراتژیک


مهندسان یکی از شرکت های فناور سامانه ای را مبتنی بر فناوری های فضایی پیاده سازی کردند که با استفاده از آن می توان میزان سطح زیر کشت 5 محصول استراتژیک و نیازهای واقعی سالانه به این محصولات را برآورد کرد.

- مهندسان یکی از شرکت های فناور سامانه ای را مبتنی بر فناوری های فضایی پیاده سازی کردند که با استفاده از آن می توان میزان سطح زیر کشت 5 محصول استراتژیک و نیازهای واقعی سالانه به این محصولات را برآورد کرد.

زهرا توفانی نژاد، مدیر عامل این شرکت فناور در گفت وگو با ایسنا، گفت: به منظور مدیریت هوشمند کشت محصولات استراتژیک، طراحی و پیاده سازی 3 سامانه در حال توسعه را برای این منظور برای سازمان فضایی در دستور کار داریم.

وی یکی از این سامانه ها را پایش سطح زیر کشت و پایش میزان تعرق و تبخیر محصول برنج دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از این سامانه ها پایش سطح زیر کشت گندم و دیگری برای پایش کلزا ، ذرت و چغندرقند است.

توفانی نژاد خاطر نشان کرد: این سامانه ها با استفاده از تصاویر ماهواره ای قادرند سطح زیر کشت کل محصولات استراتژیک چون برنج ، گندم ، ذرت ، کلزا و چغندرقند را پایش کنند.

توفانی نژاد ادامه داد: قرار است سامانه های طراحی شده برای پایش محصولات استراتژیک، بعد از تایید و نهایی شدن در سازمان فضایی، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت کلان هوشمند برای کشت و برآورد نیازها برای 5 محصول استراتژیک

مدیریت کلان هوشمند برای کشت و برآورد نیازها برای 5 محصول استراتژیک