مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:112023-02-12اقتصادي

پایین آمدن تعرفه ها و واردات بی رویه موجب دلسردی پنبه کاران شده است


مسئول پنبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پایین آمدن تعرفه ها و واردات بی رویه موجب دلسردی پنبه کاران در شهرستانها شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مسئول پنبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پایین آمدن تعرفه ها و واردات بی رویه موجب دلسردی پنبه کاران در شهرستانها شده است.

علی میرزاده در گفت و گو با ایسنا از کشت پنبه در 20 شهرستان خراسان رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت پنبه در سطح شهرستان ها 5500 هکتار و کمترین آن با 20 هکتار مربوط به کاشمر است.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه در سنوات گذشته مزارع پنبه در شهرستان ها بیشتر از سایر محصولات بوده اما به دلایل مختلف با رفتن به سمت باغات و کشت زعفران سطح زیر کشت پنبه بسیار کاهش یافت.

مسئول پنبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی پرداختن به موضوعات اقتصادی را از عوامل مهم افزایش سطح زیر کشت پنبه دانست و تصریح کرد: هرچند سال گذشته به دلیل خوب بودن قیمت وش پنبه امسال حدود 20 درصد افزایش رشد سطح کشت پنبه را شاهد بودیم، اما چون امسال تعرفه ها کاهش یافت و از سویی واردات بی رویه پنبه کمی پنبه کاران دلسرد شدند، پیش بینی می شود احتمالاً با افت سطح زیر کشت مواجه شویم.

وی تصریح کرد: چون پنبه وابسته به قیمت است از نظر اقتصادی کشاورزان بسیار ضرر کردند، سال گذشته سطح زیر کشت پنبه 21 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین آمدن تعرفه ها و واردات بی رویه موجب دلسردی پنبه کاران شده است

پایین آمدن تعرفه ها و واردات بی رویه موجب دلسردی پنبه کاران شده است