مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 09:352023-02-12بين الملل

وضعیت شهر آدیامانِ ترکیه، شش روز پس از زلزله+ فیلم


رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری از وضعیت شهر زلزله زده در جنوب شرقی ترکیه، منتشر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری از شهر آدیامان در جنوب شرقی ترکیه منتشر کرده که نشان می دهد میزان تخریب این شهر در زلزله اخیر گسترده بوده و با گذشت 6 روز از این حادثه عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار رسمی دولت ترکیه، بر اثر زلزله دوشنبه گذشته، 1939 ساختمان در شهر آدیامان در جنوب شرقی ترکیه تخریب شده و تاکنون مرگ 3105 نیز در این شهر ثبت شده و با ادامه آواربردای، افزایش این آمار همچنان وجود دارد.

بنا بر آخرین آماری که فواد اوکتای ، معاون رییس جمهور ترکیه امروز یکشنبه منتشر کرده تاکنون 24 هزار و 617 نفر در زلزله دوشنبه گذشته جان باخته اند.

در پی وقوع زلزله 7.

7 ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در 10 استان را صادر کرد که از چهارشنبه گذشته اجرایی شده.

استان های آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا 10 استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شده است.

اعلام وضعیت اضطراری در منطقه ای موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون می شود و دولت نیز می تواند برای پیشبرد بهتر امور،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت شهر آدیامانِ ترکیه، شش روز پس از زلزله+ فیلم

وضعیت شهر آدیامانِ ترکیه، شش روز پس از زلزله+ فیلم