مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 09:062023-02-12پزشكي

چاقی و دیابت در کمین نیمی از جمعیت تیران و کرون


رییس مرکز بهداشت تیران و کرون گفت: بیماری های غیر واگیردار مثل چاقی و دیابت نیمی از جمعیت این شهرستان را تهدید می کند.

- فرید جمشیدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تنبلی و چاقی جز مهم ترین چالش های سلامتی مردم تیران و کرون است که به دنبال آن بیماری هایی مثل سکته قلبی را افزایش می دهد.

وی افزود: دیابت یکی دیگر از بیماری های غیر واگیردار بوده که در غربالگری های انجام شده ثابت شده این بیماری جمعیت زیادی را تهدید می کند.

رییس مرکز بهداشت تیران و کرون با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت این شهرستان در معرض این بیماری ها هستند، تصریح کرد: سبک زندگی غلط و کمبود سواد سلامت مهم ترین عامل در افزایش بیماری های غیر واگیردار است.

وی ادامه داد: به افزایش سواد سلامت شهروندان برای کاهش ناهنجاری های سلامتی نیاز داریم و این کار را با آموزش خانواده ها و مدارس شروع کرده ایم، اما باید آموزش ها افزایش یابد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: جمعیت کمی از مردم از سواد سلامت برخوردار هستند و این موضوع منجر به گسترش بیماری ها می شود و با توسعه شهرنشینی و زندگی های صنعتی باید این مقوله بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش رسانه ها، تبلیغات محلی و حرکت جمعی برای افزایش سواد سلامت را مهم خواند و یادآور شد: در حوزه های مختلف بهداشتی آموزش ها شروع شده، اما باید بسیج همگانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی و دیابت در کمین نیمی از جمعیت تیران و کرون

چاقی و دیابت در کمین نیمی از جمعیت تیران و کرون