مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 08:252023-02-12سياسي

الهیان: نیاز است شورایی عالی برای رسیدگی دقیق تربه وضعیت اتباع بیگانه تشکیل شود


نیاز است که ما یک شورای عالی با ریاست شخص رییس جمهور و دبیری وزیر کشور داشته باشیم تا رسیدگی دقیق تری به مسئله اتباع بیگانه انجام شود.

- زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره موضوع ورود اتباع بیگانه به کشور گفت: متاسفانه در این موضوع، سیاست واحد و مشخصی  نداریم و نیاز است که ما یک شورای عالی با ریاست شخص رییس جمهور و دبیری وزیر کشور داشته باشیم تا رسیدگی دقیق تری به این مسئله انجام شود.

  وی افزود: البته در مورد طرحی که در حال حاضر دراین باره در مجلس، مطرح است، نگرانی های جدی داریم و این مسائل را به سران قوا منتقل کرده ایم چرا که در آینده می تواند تبعات امنیتی و فرهنگی سویی برای ما داشته باشد.

الهیان اظهار کرد:  در مورد تابعیت نیز 2 بحث مطرح است.

یکی مادر ایرانی است که با تبعه افغانستانی ازدواج می کنند که قاعدتاً طبق قانون مجلس در سال 98 این فرزندان مادر ایرانی می توانند تابعیت ایرانی را کسب کنند که البته ما اشکالاتی به این قانون وارد می دانیم و اصلاحیه ای را تنظیم کرده ایم که در حال پیگیری است.

در این اصلاحیه به دلیل آن که در قانون ذکر شده که صرف ازدواج شرعی یک زن ایرانی با اتباع بیگانه، از جمله اتباع افغانستانی، هم همسر می تواند اقامت بگیرد و هم فرزندان و ما این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الهیان: نیاز است شورایی عالی برای رسیدگی دقیق تربه وضعیت اتباع بیگانه تشکیل شود

الهیان: نیاز است شورایی عالی برای رسیدگی دقیق تربه وضعیت اتباع بیگانه تشکیل شود