مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 00:002023-02-10اقتصادي

آزادراه ارومیه - تبریز بین 2 استان بلاتکلیف ماند


تبریز با گذشت 11 سال همچنان در مسیر بلاتکلیفی بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مانده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: آزادراه ارومیه - تبریز از جمله طرح های زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب می شود، این آزادراه علاوه بر کاهش 10 کیلومتری فاصله بین 2 شهر، در صورت تکمیل بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامون دریاچه ارومیه خواهد شد.

پروژه آزاد راه ارومیه تبریز به طول تقریبی 164 کیلومتر از شهر ارومیه آغاز و با گذر از پل میانگذر دریاچه ارومیه و جزیره اسلامی با عبور از سه راهی خاصبان و جنوب شهر سهند به شهر تبریز متصل می شود.

این پروژه در 6 قطعه اجرا می شود که قطعه اول و دوم آن در حوزه جغرافیایی آذربایجان غربی واقع شده و روند اجرای آن اتمام یافته از قطعه سوم که در استان آذربایجان غربی شرقی واقع شده است اما با گذشت یک دهه قطعه سوم این طرح در بلاتکلیفی رها شده است.

وزارت راه نسخه ای برای رفع بلاتکلیفی آزاد راه ارومیه - تبریز دارد؟ به دلیل واقع شدن این آزاد راه در انتهای آذربایجان شرقی عنوان می شود این طرح مزیتی اقتصادی برای استان آذربایجان شرقی ندارد ولی برعکس این استان اتمام آزاد راه ارومیه - تبریز مزیت های اقتصادی و حمل و نقلی زیادی برای آذربایجان غربی دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادراه ارومیه - تبریز بین 2 استان بلاتکلیف ماند

آزادراه ارومیه - تبریز بین 2 استان بلاتکلیف ماند