مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 15:552023-02-10بين الملل

هشدار بایدن به تل آویو درباره الحاق کرانه باختری


یک منبع آمریکایی به نقل از مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی گزارش داد، دولت جو بایدن به دولت اسراییل تحت ریاست بنیامین نتانیاهو هشدار داده است که هرگونه انتقال اختیارات مدنی در کرانه باختری اشغالی به وزیر دارایی این رژیم را گامی به سوی الحاق آن به اراضی اشغالی تلقی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت آمریکایی آکسیوس در این گزارش نوشت، دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا مخالف هرگونه تحرکاتی از جمله گسترش شهرک سازی ها و الحاق از سوی اسراییل است که می تواند مانع تلاش ها و رایزنی ها برای راه حل دو کشوری شود.

مسؤولان آمریکایی و اسراییلی اظهار داشتند، باربرا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا با تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی اسراییل و برخی مقامات ارشد این رژیم طی روزهای گذشته در قدس دیدار داشته و درباره تشدید تنش در کرانه باختری رایزنی کرده است.

این مقامات اظهار داشتند، لیف به طرف اسراییلی اطلاع داده است که دولت بایدن نسبت به احتمال واگذاری برخی از اختیارات در کرانه باختری از سوی یوآو گالانت، وزیر جنگ اسراییل به بتسئلیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسراییل نگران است.

به گفته مسؤولان، دستیار وزیر خارجه آمریکا در این دیدار اشاره کرد که برداشتن این گام موجب پیچیده تر شدن اوضاع در کرانه باختری اشغالی می شود، آن هم در زمانی که کاهش تنش ضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار بایدن به تل آویو درباره الحاق کرانه باختری

هشدار بایدن به تل آویو درباره الحاق کرانه باختری