مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 12:002023-02-10اجتماعي

«توران» و «آذر» به خانه برگشتند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از معرفی 2 یوزپلنگ ماده «توران» و «آذر» به سایت تکثیر در اسارت پارک ملی توران شاهرود خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: 2 یوزپلنگ ماده توران و آذر به سایت تکثیر در اسارت پارک ملی توران شاهرود معرفی شدند.

وی افزود: پس از دریافت نخستین واکسن 10 هفتگی و مراحل ایمن سازی، این 2 توله یوزپلنگ ماده به سایت پارک ملی توران معرفی شدند تا بقیه مراحل رشد خود را پشت سر بگذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به اینکه هر 2 توله یوزپلنگ به مرحله گوشت خواری رسیده اند، بیان کرد: توران و آذر پس از طی مراحل رشد و رسیدن به بلوغ می توانند به همراه ایران ماده یوزپلنگ دیگر این سایت، پشتیبان خوبی برای تکثیر و زادآوری باشند.

ظاهری با بیان اینکه از 11 آذرماه تاکنون اقدام های مناسبی برای پرورش و طی مراحل تغذیه ازجمله شیردهی دستی شده است، ادامه داد: یازدهم آذرماه این 2 توله یوزپلنگ تازه متولدشده توسط یک چوپان در منطقه توران شاهرود پیدا و زنده گیری شدند.

وی با اشاره به اینکه چهار روز پایش منطقه توسط مأموران محیط زیست برای یافتن مادر این 2 توله یوزپلنگ بی نتیجه ماند، افزود: به اجبار پرورش دستی این 2 یوزپلنگ 15 روزه در دستور کار قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«توران» و «آذر» به خانه برگشتند

«توران» و «آذر» به خانه برگشتند