مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 11:502023-02-10دانش

مدرس دانشگاه: ایران به قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است


خوشبختانه شاهد این اتفاق خوب بعد از انقلاب اسلامی هستیم که اسامی نظریه پردازان ایرانی را درسطح جهان می شنویم، به طوریکه ایران در حوزه علوم انسانی یک قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است.

- محمد صادق افراسیابی مدرس دانشگاه در گفت گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: امروزه اتفاقی که ما در ایران شاهد هستیم این است که اوایل انقلاب بیشتر موضوع ترجمه موضوعیت داشته است، اما با پیشرفت علم و دانش در حقیقت اشراف علمی که در ایران ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی، در حوزه علوم انسانی شاهد هستیم که نظریه پردازانی ایرانی در سطح جهان نظریه پردازی می کنند.

* تبدیل شدن ایران به یک قطب نظریه پردازی در سطح جهان وی افزود: ما قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اسامی نظریه پردازان خارجی را می شنیدیم امروزه اسامی نظریه پردازان ایرانی در سطح جهان می شنویم درحوزه علوم انسانی، به عنوان نمونه، نظریه دوجهانی شدن پرفسور عاملی، نظریه بازار پیام محسنیان راد، در حوزه اقتصاد نظریه پرداز عادل پیغامی و در حوزه مباحث فرهنگی نظریه های محمد هادی همایون مطرح می کند.

داشتن نظریه پردازان ایرانی یک نکته بسیار مهم است، که خیلی ها متاسفانه به آن توجه نمی کنند، ایران  در حوزه علوم انسانی یک قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرس دانشگاه: ایران به قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است

مدرس دانشگاه: ایران به قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است