مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 11:152023-02-10اقتصادي

تخریب و ساماندهی 30 قطعه آب بندان غیرمجاز در گلستان


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان از تخریب و ساماندهی 30 قطعه آب بندان احداثی در مسیر گرگانرود به مساحت 68 هکتار در مناطق بالادستی سد وشمگیر خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جواد تیموری صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شروع عملیات تخریب آب بندان های غیرمجاز در مسیر گرگانرود، تاکنون 17 مجموعه آب بندان (حدود 30 قطعه) به سطح 68 هکتار تخریب شده است که بر اساس برآوردها حجم آن حدود 1.

2 میلیون مترمکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: یکی از موضوعاتی که به عنوان چالش جدی محسوب می شود برداشت غیراصولی و غیر مجاز از منابع سطحی مثل رودخانه ها است.

وی ادامه داد: در مناطق بالادست سد وشمگیر بر روی رودخانه گرگانرود، ده ها آب بندان با وسعتی معادل هزار و 300 هکتار و ظرفیت آبگیری حدود پنج تا 6 میلیون متر مکعب وجود دارد که از روان آب های بالادستی به صورت غیرمجاز برداشت می کنند در حالی که این میزان آب باید وارد کاسه این سد شود.

تیموری گفت: استان گلستان از نظر ظاهری منطقه ای سرسبز با چشم اندازهای بدیع است و تصور اینکه گلستان گرفتار کم آبی باشد بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها در مجموع 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب و ساماندهی 30 قطعه آب بندان غیرمجاز در گلستان

تخریب و ساماندهی 30 قطعه آب بندان غیرمجاز در گلستان