مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 09:402023-02-10اقتصادي

ایجاد 166 واحد مرغداری پس از انقلاب در اردستان


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی در عرصه دامپزشکی، تولید واکسن و خوراک دام و طیور کشور رقم خورد که به طور مثال 166 واحد مرغداری پس از انقلاب در اردستان ایجاد شده است.

- سعید راعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقش دامپزشکی در ایجاد امنیت غذایی جامعه و اقتصاد بر آمده از فعالیت های این رشته و صنعت کشاورزی، پس از انقلاب دومین جایگاه تولید ناخالص کشور را پس از نفت و گاز از آن خود کرده است.

وی افزود: با نگاهی گذرا می توان به اثر بخشی دستاوردهای این رشته مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور و در راستای قطع وابستگی از درآمدهای غیرنفتی پِی برد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ گونه واحد پرورش طیور در شهرستان اردستان فعال نبوده، ولی امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی این شهرستان دارای 166 واحد پرورش طیور صنعتی است.

راعی اضافه کرد: در حال حاضر 151 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت حدود 8 میلیون قطعه، تعداد 8 واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت 817150 قطعه با میانگین تولید ماهانه 82769 کارتن تخم مرغ و 7 واحد پرورش پولت مرغ تخم گذار با ظرفیت 610 هزار قطعه است.

وی با بیان اینکه جهت تغذیه واحدهای مرغداری تعداد 7 کارخانه خوراک دام و طیور، یک واحد تولید dcp و دو واحد تولید کننده انواع مکمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 166 واحد مرغداری پس از انقلاب در اردستان

ایجاد 166 واحد مرغداری پس از انقلاب در اردستان