مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 17:212023-02-09سياسي

حماسه «چهارمحال و بختیاری» در تقویم گم شد/ چشمتان را روی توصیه رهبری نبندید


خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری شامگاه 19 بهمن 57 بود؛ ایل غیور بختیاری کمر همت بسته بودند تا بر تمام تعصبات قومی چشم بسته و فقط حقیقت را ببینند.

با عزمی جزم و تصمیمی به موقع، راهی تهران شدند تا بر دهان یاوه گویِ شاپور بختیار کوبیده و با معمار کبیر انقلاب دست بیعت دهند.

بختیار که در اواخر عمر رژیم منحوس شاهنشاهی، نخست وزیری ایران را بر عهده داشت، خیال خامِ حمایت و پشتیبانی مردم چهارمحال و بختیاری را در سر می پرورانْد؛ اما با واکنشی مواجه شد که فکرش را هم نمی کرد.

دشمن شناسی و زمانشناسی این مردم حماسه ای خودجوش و مردمی آفرید که برگی دیگر از اوراق زرین افتخار این قوم را در تاریخ انقلاب و مبارزات بختیاری ها رقم زد.

20 بهمن 57، به مناسبتی غرورآفرین مزیّن شد؛ سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام امت(ره) و اعلام انزجار از آخرین نخست وزیر و پس مانده پهلوی! برگ زرین تاریخ ایل بختیاری مغفول مانده بود این اقدام بزرگ که یکی از حرکت های ماندگار انقلابیون استان به ویژه شهرستان بروجن بود، پس از انقلاب هیچ گاه بازخوانی نشد! تا اینکه سال 1394 در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با حضرت آیت الله خامنه ای، طی گزارشی از استان به این رخداد تاریخی اشاره شد و مورد توجه معظم له قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه «چهارمحال و بختیاری» در تقویم گم شد/ چشمتان را روی توصیه رهبری نبندید

حماسه «چهارمحال و بختیاری» در تقویم گم شد/ چشمتان را روی توصیه رهبری نبندید