مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 17:152023-02-09سياسي

حماسه «چهارمحال و بختیاری» در تقویم گم شد/ چشمتان را روی توصیه رهبری نبندید


20 بهمن 57، به مناسبتی غرورآفرین مزیّن شده است؛ سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام امت(ره) و اعلام انزجار از آخرین نخست وزیر و پس مانده پهلوی!حال که مسئولان و مردم استان در خصوص نام گذاری این روز به‎ عنوان «روز چهارمحال و بختیاری» هم صدا شده اند، - خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری شامگاه 19 بهمن 57 بود؛ ایل غیور بختیاری کمر همت بسته بودند تا بر تمام تعصبات قومی چشم بسته و فقط حقیقت را ببینند.

با عزمی جزم و تصمیمی به موقع، راهی تهران شدند تا بر دهان یاوه گویِ شاپور بختیار کوبیده و با معمار کبیر انقلاب دست بیعت دهند.

بختیار که در اواخر عمر رژیم منحوس شاهنشاهی، نخست وزیری ایران را بر عهده داشت، خیال خامِ حمایت و پشتیبانی مردم چهارمحال و بختیاری را در سر می پرورانْد؛ اما با واکنشی مواجه شد که فکرش را هم نمی کرد.

دشمن شناسی و زمانشناسی این مردم حماسه ای خودجوش و مردمی آفرید که برگی دیگر از اوراق زرین افتخار این قوم را در تاریخ انقلاب و مبارزات بختیاری ها رقم زد.

20 بهمن 57، به مناسبتی غرورآفرین مزیّن شد؛ سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام امت(ره) و اعلام انزجار از آخرین نخست وزیر و پس مانده پهلوی! برگ زرین تاریخ ایل بختیاری مغفول مانده بود این اقدام بزرگ که یکی از حرکت های ماندگار انقلابیون استان به ویژه شهرستان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه «چهارمحال و بختیاری» در تقویم گم شد/ چشمتان را روی توصیه رهبری نبندید

حماسه «چهارمحال و بختیاری» در تقویم گم شد/ چشمتان را روی توصیه رهبری نبندید