مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 17:002023-02-09بين الملل

نماینده عراقی: سوییفت ابزار هژمونی اقتصادی آمریکا در عراق است


نماینده ائتلاف الفتح عراق گفت که آمریکا مرحله هژمونی نظامی را پشت سر گذاشته و از طریق نهادهایی مانند بانک جهانی و سیستم سوییفت، وارد مرحله هژمونی اقتصادی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عقیل الفتلاوی نماینده ائتلاف الفتح عراق امروز پنجشنبه تأکید کرد که بانک جهانی و دولت آمریکا در پی باجخواهی از عراق هستند.

الفتلاوی به پایگاه خبری المعلومه گفت: آمریکا مرحله هژمونی نظامی را پشت سر گذاشته و از طریق نهادهای پنهان و تحت پوشش سازمان ملل مانند بانک جهانی و سیستم سوییفت، وارد مرحله هژمونی اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه این نهادها، الگوی بدی برای هژمونی و گرسنه نگه داشتن ملتها به شمار می رود، تصریح کرد، در حال حاضر، آمریکا همچنان عنصری است که بر اقتصاد عراق، فشار وارد می کند؛ به ویژه پس از آنکه عراق از تحت فصلهای شش و هفت [شورای امنیت] خارج شد.

این نماینده عراقی از دولت عراق خواست اقداماتی انجام دهد تا بتواند ارتباط خود را با فدرال رزرو آمریکا قطع کند؛ هر چند دولت در حال حاضر، اقداماتی انجام داده است تا بتواند محدودیتهایی را که بانک مرکزی آمریکا ایجاد می کند، از میان بردارد.

الفتلاوی تصریح کرد، علی العلاق رییس بانک مرکزی عراق در دیدار با معاون وزیر خزانه داری آمریکا موفق شد مقادیر زیادی از پولهای این کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: سوییفت ابزار هژمونی اقتصادی آمریکا در عراق است

نماینده عراقی: سوییفت ابزار هژمونی اقتصادی آمریکا در عراق است