مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 15:552023-02-09اقتصادي

بهره برداری از 2 دستگاه آشکارساز گمرکی در مرز دوغارون تایباد


تعداد 2 دستگاه آشکارساز گمرکی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر اقتصاد در مرز دوغارون به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، جواد جعفری در حاشیه آیین افتتاح 2 دستگاه آشکارساز گمرکی در مرز دوغارون در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: این 2 دستگاه نظارتی که به همت شرکت های دانش بنیان ایرانی تولید شده اند، با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر امور اقتصادی و دارایی به بهره برداری رسید.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: برای هرکدام از دستگاه های آشکارساز (ایکس ری) مبلغ 100 میلیارد تومان هزینه شده است که در مدت یک سال نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: هریک از این دستگاه ها ظرفیت اسکن روزانه 800 تا هزار و 200 دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی را به صورت همزمان دارد و موجب سهولت در ترددها می شود.

جعفری بیان کرد: باتوجه به اهمیت مرز زمینی دوغارون و تردد روزانه 600 دستگاه کامیون میان ایران و افغانستان، توسعه امکانات نظارتی ضرورت دارد و این دستگاه های آشکارساز باعث کاهش توقف ها، بالابردن دقت ارزیابی و افزایش سرعت انجام امور گمرکی خواهد شد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در گمرک های سرخس و لطف آباد هم چنین دستگاه هایی وجود دارد و در آینده در هریک از این گمرک ها نیز یک دستگاه دیگر راه اندازی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 2 دستگاه آشکارساز گمرکی در مرز دوغارون تایباد

بهره برداری از 2 دستگاه آشکارساز گمرکی در مرز دوغارون تایباد