مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 14:002023-02-09سياسي

محکومان اقتصادی هم شامل عفو رهبری می شوند


یک وکیل دادگستری مدعی شد که محکومان اقتصادی هم شامل عفو رهبری می شوند.

- رسول کوهپایه زاده در گفت وگو با ایسنا درباره عفو گسترده رهبری اظهار کرد: این عفو آثار مثبت و ارزنده ای در ابعاد مختلف قضایی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی به همراه داشت که مورد توجه اصحاب رسانه و حقوقدانان قرار گرفت.

وی افزود: نکته بسیار مهمی در خصوص محکومان به جرم اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی در عفو اعلامی وجود داشت که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در متن پیشنهادی آماده است که مباشر و معاون جرم اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی چنانچه ظرف شش ماه از تاریخ 22 بهمن سال جاری مبادرت به رد مال و عواید ناشی از جرم نماید، مشمول عفو خواهد شد.

این حقوقدان ادامه داد: مطابق تبصره 5 ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، این مجازات ها از طریق محاکم قابل تخفیف یا تقلیل و تعلیق نیستند و اساساً رویه قضایی بنایی بر تخفیف یا عفو مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی آن هم به صورت عمده و کلان تاکنون نداشته است.

کوهپایه زاده تصریح کرد: با توجه به عفو اخیر چنانچه مرتکبین جرم اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور تا شش ماه دیگر یعنی تا 22 بهمن مرداد 1402 بتوانند اقدام به رد مال نمایند، از مزایای عفو بر اساس ضوابط و معیارهای اعلامی بهره مند خواهند شد که این امر در گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومان اقتصادی هم شامل عفو رهبری می شوند

محکومان اقتصادی هم شامل عفو رهبری می شوند