مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 14:002023-02-09فرهنگي

استاد کریمی مراغه ای، شاعر بلندآوازه آذربایجان در 91 سالگی درگذشت+عکس و فیلم


استاد حسین کریمی مراغه ای شاعر و طنزپرداز بزرگ آذربایجان، شامگاه 19 بهمن در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، استاد حسین کریمی مراغه ای شاعر و طنزپرداز بزرگ آذربایجان، که اشعار ساده و فولکوریک او در ذهن پیران و سالمندان ترک زبان کشور به خوبی نشسته بود، شامگاه 19 بهمن در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 او که به میرزاحسین کریمی مراغه ای شهرت داشت، سال ها قبل و با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره ملی بزرگداشت کریمی مراغه ای در ارومیه مورد تقدیر قرار گرفت.

شهریور 1395 کنگره ملی بزرگداشت استاد کریمی مراغه ای کریمی مراغه ای همچنین نشان درجه یک هنری و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور را در سال 1399 به پاس 89 سال فعالیت شعری از آن خود کرده بود که اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از 350 هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر نامدار به وی تعلق گرفت.

سروده های اجتماعی و طنز کریمی مراغه ای در 25 جلد کتاب و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب 30 جلد چاپ و منتشر شده است.

استقبال چشمگیر از استاد کریمی مراغه ای در ارومیه ـ شهریور 1395 به گفته کارشناسان ادبی، اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سروده شده ، ولی به علت مقید بودن به سبک قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد کریمی مراغه ای، شاعر بلندآوازه آذربایجان در 91 سالگی درگذشت+عکس و فیلم

استاد کریمی مراغه ای، شاعر بلندآوازه آذربایجان در 91 سالگی درگذشت+عکس و فیلم