مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 10:502023-02-09اقتصادي

ارزش 70 هزار میلیاردی تولیدات کشاورزی گیلان در سال جاری


رییس جهاد کشاورزی گیلان، تولید محصولات کشاورزی استان را بین سه تا سه و نیم تن در سال دانست و گفت: سال 1400 ارزش اقتصادی بخش کشاورزی استان 47 هزار میلیارد تومان بوده و امسال پیش بینی می شود به 70 هزار میلیارد تومان برسد.

- صالح محمدی، گیلان را یکی از 10 استان برتر کشور در حوزه کشاورزی دانست و اظهار کرد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی کشور 11.

7 درصد است.

وی سهم گیلان در تولید ناخالص ملی بخش کشاورزی را 18.

5 درصد دانست که به دلیل قابلیت های بالای اقلیمی و منابع پایدار آب و خاک است و افزود: 30 درصد اشتغال استان و 50 درصد اقتصاد استان هم مبتنی بر کشاورزی است؛ همچنین 175 هزار نفر در واحدهای تولیدی مرتبط با کشاورزی استان اشتغال دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه پتانسیل های بالای استان در بخش کشاورزی نقش مهمی در امنیت غذایی دارد، تصریح کرد: با توجه به ترسالی و خشکسالی تولید محصولات کشاورزی گیلان بین سه تا سه و نیم تن در سال است.

سال 1400 ارزش اقتصادی بخش کشاورزی استان 47 هزار میلیارد تومان بوده و امسال پیش بینی می شود به 70 هزار میلیارد تومان برسد.

محمدی با اشاره به اقلیم منحصر به فرد گیلان، از قابلیت کشت بیش از 80 نوع محصول کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در 20 محصول کشاورزی حائز رتبه های برتر کشوری هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش 70 هزار میلیاردی تولیدات کشاورزی گیلان در سال جاری

ارزش 70 هزار میلیاردی تولیدات کشاورزی گیلان در سال جاری