مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 10:502023-02-09بين الملل

نقشه تل آویو برای سرنگونی پادشاهی اردن


روزنامه رأی الیوم در گزارشی از نقشه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل برای سرنگونی نظام اردن و کوچاندن صدها هزار فلسطینی کرانه باختری به اردن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رأی الیوم، بتسلییل اسموتریچ، وزیر دارایی تندرو و نژادپرست اسراییلی زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را دروغگو توصیف کرد، هیچ نکته جدیدی را در واقع مطرح نکرد، چراکه این یک اتهام نیست، بلکه یک واقعیت قطعی همراه با شواهد است، اما چیزی که این وزیر نژاد پرست نگفت، این بود که او شریک قوی نتانیاهو در توطئه اسراییل برای اجرای طرح سرنگونی نظام هاشمی به رهبری ملک عبدالله دوم در اردن است و اینکه اگر نگوییم تمامی، بلکه بیشتر فلسطینی ها از ساکنان کرانه باختری به کرانه خاوری کوچانده شوند که این امر برخاسته از شعار دولت تندرو او است که می گوید اردن همان فلسطین است .

چه بسا این تهدید موجودیتی اسراییل علیه اردن، در رأس دستورکار سفر اخیر پادشاه اردن به واشنگتن و دیدارش با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و اعضای کنگره قرار داشت.

کوچاندن فلسطینی ها از کرانه باختری به اردن در راستای همین هدف است و مشروعیت قانونی برای آن فراهم می کند زیرا هرگونه اعتراف به اردنی بودن ساکنان کرانه باختری به معنای آن است که وقتی آنها را اخراج می کنند، آنها در واقع به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه تل آویو برای سرنگونی پادشاهی اردن

نقشه تل آویو برای سرنگونی پادشاهی اردن