مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 10:402023-02-09اقتصادي

7000 شرکت صوری دارای فرار مالیاتی شناسایی شد


رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون بیش از 7000 شرکت صوری شناسایی شده است.

- داوود منظور در حاشیه افتتاحیه متمرکز پروژه های عمرانی سازمان امور مالیاتی در شهرستان نیشابور در گفت وگو با ایسنا درباره میزان فرار مالیاتی در کشور خاطرنشان کرد: چون عمدتاً فرارهای مالیاتی از نظر سازمان پنهان است به همین دلیل نمی توانیم عدد مشخصی را درباره میزان فرار مالیاتی اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرارها معمولاً دور از چشم سازمان امور مالیاتی است، تصریح کرد: هرچند برخی فعالان اقتصادی به شیوه های گوناگونی فرار مالیاتی دارند اما تلاش داریم شیوه ها را شناسایی و راه را برای فرار مالیاتی ببندیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: یکی از راه های فرارهای مالیاتی مهم، شرکت های کاغذی و صوری است و این عمدتاً توسط کسانی که ذینفع اصلی هستند و می خواهند فعالیت خود را پنهان کنند بنا می شوند و به نام این اشخاص کسب و کار صورت می گیرد.

وی گفت: تلاش کردیم با شیوه های مختلف شرکت های صوری و ذی نفعان اصلی را شناسایی کنیم، در مجموع طی سال های مختلف تاکنون 7000 شرکت صوری و در ماه های اخیر نیز 100 شرکت دیگر شناسایی شده است.

منظور افزود: یک شرکت صوری و کد فروش را در آذربایجان شرقی شناسایی کردیم که میزان فاکتورهای صوری صادره این شرکت بالغ بر 5 هزار میلیارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7000 شرکت صوری دارای فرار مالیاتی شناسایی شد

7000 شرکت صوری دارای فرار مالیاتی شناسایی شد