مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 08:002023-02-09بين الملل

دبیر کل ناتو به چین هشدار داد


ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سخنانی با اشاره به پرواز بالون اطلاعاتی چین بر فراز آمریکا مدعی افزایش فعالیت های جاسوسی چین در اروپا شد و درباره این فعالیت ها به پکن هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، استولتنبرگ چهارشنبه شب مدعی شد که چین در حال افزایش فعالیت های جاسوسی خود در اروپا است و تاکید کرد که به علت موضوع بالون مشکوک، تنش ها بین واشنگتن و پکن بیشتر شده است.

دبیرکل ناتو با طرح این ادعا که کشف این بالون بر فراز قاره آمریکا الگوی رفتاری چین را تأیید می کند، گفت: چین در سال های گذشته سرمایه گذاری زیادی روی قابلیت های نظامی جدید از جمله انواع مختلف پلتفرم های نظارتی و اطلاعاتی انجام داده است.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران افزود: ما همچنین شاهد افزایش فعالیت های اطلاعاتی چین در اروپا آن هم با پلتفرم های مختلف هستیم.

آنها از ماهواره ها استفاده می کنند، از فضای سایبری بهره می برند و همانطور که بر فراز ایالات متحده دیدیم، از بالون نیز استفاده می کنند.

استولتنبرگ اضافه کرد: پس ما فقط باید هوشیار باشیم و باید از خطر دائمی اطلاعات چین آگاه باشیم و سپس قدم برداریم و بدانیم برای محافظت از خود چه کنیم، همچنین باید به روشی محتاطانه، مسئولانه و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کل ناتو به چین هشدار داد

دبیر کل ناتو به چین هشدار داد