مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 19:052023-02-08سياسي

تغییر معادلات جنگی با «عقاب 44»


اقدامات نیروهای مسلح در حوزه تولید تسلیحات بومی پیشرفته و طراحی زیرساخت های آفند و پدافند سبب شده تا مفهوم بازدارندگی نظامی در کشور به حد بالایی برسد.

ظهر روز گذشته (19 بهمن ماه) بود که به مناسبت سالروز بیعت تاریخی هُمافران با امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی، ارتش از یک اقدام راهبردی و تاریخی خود رونمایی کرد.

رونمایی از پایگاه راهبردی، راهکنشی عقاب 44 ارتش که قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده های شکاری و بمب افکن و همچنین پرنده های بدون سرنشین را دارد، با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و … این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده های نیروی هوایی را برای انجام مأموریت های محوله پذیرا باشد.

پایگاه عقاب 44 یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

درخشش نیروی هوایی ارتش در عرصه های مختلف این نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی ارتش نیست که رسانه ای می شود، پیش از این نیروی هوایی ارتش از پایگاه پهپادی 313 که آن هم یک پایگاه زیرزمینی و البته استراتژیک بود که انواع پهپادهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر معادلات جنگی با «عقاب 44»

تغییر معادلات جنگی با «عقاب 44»