مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 18:352023-02-08سياسي

لوموند: نفوذ سیاسی بر سیستم قضایی سوئد در حال افزایش است


نفوذ سیاست بر سیستم قضایی سوئد سبب بروز نگرانی های جدی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نفوذ سیاست بر سیستم قضایی سوئد سبب بروز نگرانی های جدی شده است.

حضور راستگرایان افراطی در صحنه سیاسی سوئد بر عرصه قضایی این کشور نیز تاثیرات آشکاری گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازلوموند ، افزایش نفوذ سیاسی بر سیستم قضایی سوئد با در نظر داشتن سنت سهم احزاب سیاسی در انتصاب قضات غیررسمی یا همان هیئت منصفه با توجه به ظهور اخیر جنبش های سیاسی راست افراطی نگرانی های فزاینده‎ای را برانگیخته است.

موج اخیر جنبش های سیاسی راست افراطی در سوئد، همانطور که نتایج انتخابات عمومی سپتامبر 2022 نشان می دهد، منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد قضات غیررسمی اعضای حزب دموکرات سوئد(SD) شده است.

با وجود این، در حالی که انتظار می رود این قضات که در کنار قضات عادی کار می کنند، عقاید سیاسی خود را در زمان خدمت کنار بگذارند، مطالعات نشان داده است که همیشه این طور نیست و باورها و عقاید آنان در تصمیم هایشان تاثیر قابل توجهی دارد.

در سوئد، انتخاب قضات غیررسمی توسط احزاب سیاسی در سطح محلی تعیین می شود و سپس توسط شوراهای شهرداری و منطقه‎ای برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شوند؛ تعداد نامزدهای معرفی شده توسط هر حزب متناسب با نتایج آن ها در انتخابات گذشته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوموند: نفوذ سیاسی بر سیستم قضایی سوئد در حال افزایش است

لوموند: نفوذ سیاسی بر سیستم قضایی سوئد در حال افزایش است