مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 18:202023-02-08سياسي

اختلاف بر سر ارقام بودجه سلامت/ از دارو تا بیماری های صعب العلاج


گفته می شود بودجه سلامت در سال 1402 با رشد 43 درصدی همراه بوده، اما به نظر می رسد ارقام پیش بینی شده با نیازهای نظام سلامت کشور همخوانی ندارد و موجب برخی گلایه و اعتراض ها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اهمیت حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست و نمی توان نسبت به کمبودها و مشکلات بودجه ای آن بی اعتنا بود.

زیرا، غفلت از سلامت جامعه، هزینه های بسیار سنگین تری بر جای می گذارد که نمی توان با چند برابر همین بودجه ها، این هزینه ها را جبران کرد.

بنابراین، بهتر است قبل از اینکه سلامت مردم تهدید شود؛ به فکر بود و اقدامات را پیش بینی کرد.

بودجه سلامت همواره در طول این سال ها با حاشیه های زیادی همراه بوده است، به طوری که محل اختلاف کارشناسان حوزه سلامت شده است.

برخی معتقدند که بودجه سالانه ای که مصوب می شود، می تواند جوابگوی هزینه ها باشد و در مقابل؛ برخی نیز از کمبود بودجه سلامت گلایه دارند.

در هر صورت، بودجه سلامت برای سال 1402؛ رقمی بالغ بر 313 هزار میلیارد تومان است که دولت در لایحه بودجه کل کشور قرار داده و حالا در کمیسیون تلفیق بودجه 1402 مجلس شورای اسلامی، در حال بحث و بررسی است.

بودجه نامناسب دارویاری محمد اندرزی معاون مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بودجه حوزه سلامت در سال 1402 که سازمان برنامه و بودجه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف بر سر ارقام بودجه سلامت/ از دارو تا بیماری های صعب العلاج

اختلاف بر سر ارقام بودجه سلامت/ از دارو تا بیماری های صعب العلاج