مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 16:502023-02-08سياسي

اعطای نشان شهریار مشوقی برای معرفی زبان و ادب فارسی است


سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به غنای فرهنگ و ادب ایران زمین، گفت: اعطای جایزه ارزشمند «نشان شهریار» برای پژوهشگران خارجی مشوقی برای شناخت و معرفی زبان فارسی برای تمام جهانیان است.

- تبریز- سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به غنای فرهنگ و ادب ایران زمین، گفت: اعطای جایزه ارزشمند نشان شهریار برای پژوهشگران خارجی مشوقی برای شناخت و معرفی زبان فارسی برای تمام جهانیان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ناصر کنعانی روز چهارشنبه در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه نشان شهریار به برگزیدگان در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: پاسداشت مفاخر و شخصیت های ادبی و علمی در کشور نشان برجسته ای از اقبال و توجه به داشته های فرهنگی کشور است.

وی با اشاره به مقام علمی و ادبی و شعری استاد شهریار خاطرنشان کرد: استاد شهریار بدون تردید یکی از نام آواران عرصه فرهنگ، زبان و ادب فارسی است و به همین علت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارج نهادن به جایگاه این شاعر بزرگ روز 27 شهریور سالروز درگذشت وی را به روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری کرده اند.

کنعانی زبان و ادب فارسی را یکی از مهمترین عناصر هویت و عامل وحدت بخش ایرانیان دانست و گفت: زبان فارسی نه تنها از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کرده بلکه در ورای مرزهای سیاسی در آسیای مرکزی، شبه قاره هند، شمال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای نشان شهریار مشوقی برای معرفی زبان و ادب فارسی است

اعطای نشان شهریار مشوقی برای معرفی زبان و ادب فارسی است