مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 15:102023-02-08سياسي

کارگاه آشنایی با قانون اساسی توسط کتابخانه ملی برگزار شد


سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارگاه «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» را برگزار کرد.

- سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارگاه آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کارگاه آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، توسط معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران و با حضور محمد هدایتی مدرس دانشگاه برگزار شد.

محمد هدایتی در دو کارگاه 8 ساعته که طی دو روز برپا شد؛ با شرح تاریخچه تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال 1358 توسط مجلس خبرگان در 175 اصل تدوین و در تاریخ 11 و 12 آذرماه در همه پرسی قانون اساسی به رأی گذاشته شده و با 99 درصد آرا تصویب شد.

مردادماه سال 1368 پس از حکم امام خمینی (ره) به رییس جمهور وقت، اصلاحاتی در قانون اساسی صورت گرفت که با همه پرسی بازنگری قانون اساسی با 97 درصد آرا به تصویب رسید.

وی فصول قانون اساسی جمهوری اسلامی را چهارده فصل برشمرد و ادامه داد: فصول قانون اساسی به اصول کلی، زبان، خط، تاریخ و پرچم رسمی کشور، حقوق ملت، اقتصاد و امور مالی، حق حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه آشنایی با قانون اساسی توسط کتابخانه ملی برگزار شد

کارگاه آشنایی با قانون اساسی توسط کتابخانه ملی برگزار شد