مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 13:552023-02-08سياسي

سند توافق سیاسی به امضای گروه های سودانی در قاهره رسید


گروه های شرکت کننده در گفتگوی سودانی-سودانی در قاهره، سند توافق سیاسی را امضا کردند، این در حالی بود که طرف های توافق چارچوب این گفتگوها را تحریم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، گروه های شرکت کننده در گفتگوی سودانی-سودانی در قاهره، در بحبوحه تحریم این گفتگو توسط طرف های توافق چارچوب، سند توافق سیاسی را امضا و تاکید کردند، دوره انتقالی طبیعتا نیازمند همبستگی تمامی گروه ها است.

در بیانیه پایانی گفتگوی سودانی-سودانی در قاهره بر تصویب سند قانون اساسی صادر شده در سال 2019 و تشکیل کابینه ملی دارای قابلیت ها، لزوم برچیدن ساختار حاکمیت 30 ژوئن 1989 (حاکمیت عمر البشیر، رییس جمهور سابق) و تقسیم نمایندگان فراکسیون های سیاسی در گفتگوی سودانی-سودانی در 10 کمیته تاکید شد.

همچنین در این بیانیه آمده است، کارگاهی که به میزبانی قاهره برگزار شد، فرصتی را برای توافق سودانی فراهم کرد و در آن از نقش مصر و فراخوان آن برای این گفتگو استقبال شد.

در بیانیه پایانی این گفتگو پیشنهاد شد کمیسیونی برای جوانان تشکیل شود که ضمن رسیدگی به مسائل جوانان انقلاب و لزوم مشارکت آنها در حاکمیت، به مسائل آنها بپردازد.

الامین داوود، رییس جبهه متحد خلق در مسائل شرق سودان با تاکید بر اینکه ثبات شرق سودان مهمتر از اجرای خروجی های هر توافق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند توافق سیاسی به امضای گروه های سودانی در قاهره رسید

سند توافق سیاسی به امضای گروه های سودانی در قاهره رسید