مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-08سياسي

تاسیس جوایز ویژه کشورهای فارسی زبان به ترویج زبان فارسی می انجامد


شکل گیری جوایز ویژه کشورهای فارسی زبان در حوزه مطالعات افغانستان، مطالعات تاجیکستان یا حداقل جایزه ویژه ای درخصوص اشتراکات فرهنگی به ترویج زبان فارسی کمک می کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، داوود عرفان پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی افغان و استاد دانشگاه درباره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و سی امین دوره جایزه جهانی کتاب سال گفت: این جایزه می تواند مشوق خوبی برای نویسندگان در حوزه های گوناگون باشد.

یکی از راه حل های انتخاب کتاب برگزیده این است که به تفکیک حوزه های مختلف توجه شود که این امر را در این جایزه شاهد هستیم؛ طبیعتاً هرچه بیشتر به رشته های مختلف توجه شود و جایزه های اختصاصی در نظر گرفته شود، طیف های بیشتری به تولید علم علاقه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه جوایزی که در حوزه کتاب برگزار می شود در داخل و خارج ایران تأثیرگذار است، افزود: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران سالی یک بار به صورت نمادین جامعه ایران را سوی مطالعه و تقدیر از نویسندگان فرا می خواند و توانسته به فرهنگ ارج گذاری به نویسندگان کمک کند.

این پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی گفت: جایزه جهانی کتاب سال در گسترش فرهنگ ایرانی کمک کننده است و علاوه بر ارج گذاری به نویسندگان اقدامی است جهت گسترش همکاری های علمی جهانی در حوزه مسائل مهم ایران فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس جوایز ویژه کشورهای فارسی زبان به ترویج زبان فارسی می انجامد

تاسیس جوایز ویژه کشورهای فارسی زبان به ترویج زبان فارسی می انجامد