مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-08فناوري

راه اندازی نخستین سایت اینترنت 5G در بجنورد


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از راه اندازی نخستین سایت اینترنت 5G در بجنورد مرکز خراسان شمالی خبر داد.

- سید علی مرتضوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بهره برداری از نخستین سایت نسل پنج تلفن همراه (5G) بجنورد در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی و زیرساختی ایرانسل به مناسبت دهه فجر انقلاب با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

وی، شبکه نسل پنجم تلفن همراه موسوم به 5G را دارای مزایایی نظیرسرعت بسیار بالا، تاخیر بسیار کم و شبکه پایدار است و کاربرد این تکنولوژی را در توسعه اینترنت اشیاء و اپلیکیشن های مبتنی بر وب، فضای ذخیره ابری، پیشرفت چشمگیر در حوزه واقعیت مجازی و مدیریت هوشمند شهری عنوان کرد.

به گفته وی در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی و زیرساختی ایرانسل به مناسبت دهه فجر انقلاب در خراسان شمالی؛ با دستور وزیر ارتباطات، پروژه های ارتباطی و زیر ساختی ایرانسل در خراسان شمالی شامل راه اندازی نخستین سایت نسل پنج تلفن همراه بجنورد، بهره برداری از 4 سایت جدید توسعه روستایی از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) با ایجاد پوشش برای 6 روستای بالای 20 خانوار و همچنین 2 سایت جدید در شهرهای اسفراین و شیروان از محل منابع داخلی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به بهره برداری رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین سایت اینترنت 5G در بجنورد

راه اندازی نخستین سایت اینترنت 5G در بجنورد