مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-08اجتماعي

مشاهده «گربه پالاس» برای دومین بار در کالمند بهادران


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: برای دومین بار حضور یک فرد گربه پالاس در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز ثبت شد.

- به گزارش  خبرگزاری فارس در یزد، سید رضا نورانیان در پیامی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری یک فرد گربه پالاس توسط محیط بانان و دوستداران طبیعت در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران شهرستان مهریز مشاهده و موفق به تهیه فیلم و عکس از آن شدند.

وی با بیان این که این دومین ثبت حضور گربه پالاس در کالمند بهادران است، افزود: گربه پالاس با نام علمی Felis manul یک گربه سان وحشی کوچک بومی آسیای میانه است که کمی بزرگ تر از گربه اهلی بوده و دارای سری پهن و گوش های گرد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: رنگ مو های بدن این گربه خاکستری روشن یا زرد تیره همراه با نوار های عمودی است که گاهی در میان مو های انبوه و متراکم بدن، دیده نمی شوند.

نورانیان تصریح کرد: این جانور ارزشمند در فهرست جانوران معرض خطر انقراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و در ایران بیشتر در مناطق کوهستانی شمال شرق و همچنین مرکز و شمال غرب پراکنش دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گربه پالاس از 7 گونه گربه سان وحشی استان یزد است که تاکنون در کوهستان شیرکوه و مناطق کوهستانی حاشیه آن گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده «گربه پالاس» برای دومین بار در کالمند بهادران

مشاهده «گربه پالاس» برای دومین بار در کالمند بهادران