مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 12:252023-02-08فرهنگي

رونمایی از اولین اپلیکیشن کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی


معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تاکید بر اینکه زبان بخش عمده ای از هویت ما را تشکیل داده، گفت: نباید اجازه دهیم زبان اقوام مختلف به فراموشی سپرده شود - ایسنا/البرز معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تاکید بر اینکه زبان بخش عمده ای از هویت ما را تشکیل داده، گفت: نباید اجازه دهیم زبان اقوام مختلف به فراموشی سپرده شود به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی نوروزی در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن با بیان اینکه یکی از عوامل وحدت بخش در ایران زبان فارسی است، افزود: اپلیکیشن کتاب صوتی اقوام ایرانی توسط استارتاپ انتشارات شنوبوک طراحی و تولید شده است .

وی ادامه داد: این استارتاپ تاکنون بیش از 100 کتاب عمومی را به زبان های فارسی، ترکی، کردی، لری، لکی، ترکمنی، ارمنی و انگلیسی در این اپلیکیشن بارگذاری کرده است.

نوروزی گفت : باید فرزندانمان از کودکی زبان های قومیت خود را بیاموزند و در روابط اجتماعی خود از آن استفاده کنند زیرا با فراموشی زبان، بسیاری از اجزای فرهنگ اقوام رو به فراموشی می رود.

وی گفت: یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به اقوام و فرهنگ آنهاست و البرز هم که مهد اقوام ایرانی است می تواند به عنوان پیشگام در این عرصه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از اولین اپلیکیشن کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی

رونمایی از اولین اپلیکیشن کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی